A GYÓGYITÁS MELLÉKHATÁSAI

A GYÓGYITÁS MELLÉKHATÁSAI

orrszívás vagy orrfújás

2018. július 25. - DOKINÉNI

 Jó napot kívánok!

A fenti kép nem véletlen. az orrszívás helyes módját, és egy nagyon ügyes kis szerkentyű látható rajta.Az is sokat elmond hogy a baba nem sír és tiltakozik mert nincs benne semmi ijesztő.A nagyobb gyermekek már tudják mennyivel jobb tiszta orron át szuszogni, mint szájon keresztül küzdeni a levegőért és ezért hamar megtanulnak orrot fújni. Ez legkorábban másfél éves kor tájékán várható.

De menjünk vissza az időben 30 évet.Akkoriban voltam kezdő orvos, és akkor még nem volt "orrszivóporszivó".

Akkor  született meg a kislányom és hamarosan szembesültem vele: a gyerek taknyos, de még nem tud orrot fújni...Kicsi kézi orrszívó átalakításával csatlakoztam a porszívóhoz. Aztán rájöttem ,hogy a fekvő-kalimpáló gyerek orrát csak nagy erőszak árán lehet leszívni, ezért a fenti ülő pozicióra váltottunk.Ez hatásosnak bizonyult.

Gyermekfülészet osztályon dolgoztam. akkoriban rengeteg mandulaműtétet és fülműtétet végeztünk.Pedig akkor is volt már sok erős antibiotikum.Most évente 2-3 páciensem kerül műtétre,és ennek okát a szülök ápolási ismereteinek bővülését látom.Ezzel az  írásommal szeretném ha még tovább lépnénk.

Az orrszívás forradalmi jelentőségű ápolási fegyver...igen ám de a gyerek közben NŐ! és nő a buksija is.

ezzel a stratégiai fontosságú fülkürt 2x olyan messze kerül az orrbemenettől mint csecsemőkorban viszont a "lejtése még nem olyan meredek mint felnőtt korban.

.Képtalálat a következőre: „fülkürt”

Ennek az anatómiai sajátosságnak köszönhető hogy orrszívóval az orrgarat már nem takarítható.

Sajnos sarkosan kell fogalmaznom. Két választásunk marad :

1. megtanítjuk a gyereket orrot fújni..

2. ápoljuk a lázas, szenvedő gyereket.

Én szóltam!!!

 Kapcsolódó kép

www.nopainfuleszet.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://no-pain-fuleszet.blog.hu/api/trackback/id/tr1414134127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása